Vacature: Adviseur Strategie & Beleid (32-36 u/wk)

Vacature: Adviseur Strategie & Beleid (32-36 u/wk)

Draag jij vanuit jouw expertise bij aan het bereiken van ons doel om in 2035 hét duurzame maritieme en logistieke hart van Noord-Nederland te zijn?

Ben jij van nature die verbindende schakel, degene die vanuit relatie resultaten weet te behalen? Politiek sensitief, energiek en voor zowel intern als extern die fijne sparringpartner. Dan zijn wij op zoek naar jou.

 

Over Port of Harlingen

NV Port of Harlingen (PoH) is opgericht in 2018 met de gemeente Harlingen als enig aandeelhouder. Port of Harlingen is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, de exploitatie en het beheer van het haven- en industriegebied, en voor het nautisch beheer.

Onze focus ligt op het creëren van toegevoegde waarde, van continuïteit en groeimogelijkheden voor bedrijven en het behouden van werkgelegenheid. Mét respect voor en in balans met de Waddenzee. We werken samen met onze stakeholders aan duurzame groei van een sterke Harlinger haven.

In onze zeehaven zijn bijna 200 bedrijven gevestigd. Er wordt lading overgeslagen uit zee- en binnenvaartschepen, vissers komen hun vangst afleveren. Er worden schepen (af)gebouwd en onderhouden. We hebben een laad- en loslocatie voor containers, projectlading wordt verwerkt. Daarnaast heeft de haven ook industriële bedrijvigheid, de bruine vloot en natuurlijk de veerdiensten die van en naar Terschelling en Vlieland varen. Kortom de haven heeft een zeer belangrijke rol in de regio; het is een logistiek knooppunt en levert een grote bijdrage aan de lokale- en regionale economie.

Duurzaamheid staat bij ons hoog op de agenda. PoH is een Ecoport gecertificeerde haven, wat betekent dat duurzaamheid integraal onderdeel uitmaakt van onze bedrijfsvoering en er continu wordt ingezet op het verbeteren van de prestaties gerelateerd aan milieuwetgeving en de trends die zowel Europees als nationaal spelen.

Onze stakeholders reiken van lokaal tot internationaal: van havenbedrijven, lokale en regionale overheden, maatschappelijke organisaties tot andere havens.

 

Ons team

Het team van PoH bestaat uit de havendienst (12 fte), een manager bedrijfsvoering, hoofd administratie, manager commercie, adviseur strategie en beleid, coördinator beheer en onderhoud en de directeur. Daarnaast werken we samen met een vaste schil van dienstverleners en ZZP’ers.

 

Wat ga je doen?

  • Ontwikkelen en (mede) schrijven van en adviseren t.a.v. het beleid op bestuurlijk, strategisch niveau rondom de Waddenzeehaven (bijv. regulering van visserij, duurzaamheid, afval), Werelderfgoed, Waddenzee-governance en de agenda Waddengebied
  • Vervullen van spilfunctie tussen alle stakeholders en deelname in werk- en projectgroepen binnen het ‘Uitvoeringsprogramma 2050’ en alle bijbehorende programma’s
  • Meedenken met Gemeente Harlingen|Haven en Waddenzaken, Provincie en Wetterskip t.a.v. gebiedsontwikkeling Harlingen
  • Vormgeven en uitvoeren van Public Affairs (Vogelvereniging, Waddenvereniging, Natuurmonumenten, etc.)
  • Stakeholdermanagement; je hebt veel contact met publieke organisaties en instellingen
  • Samenwerken en actief onderhouden van de relactie met de in de haven gevestigde bedrijven

 

Succesvol

Je bent succesvol in deze rol wanneer je, vanuit een goede relatie met onze stakeholders en partners, samen de gestelde doelen weet te realiseren. Daarnaast ben je intern die sterke, strategisch sparringpartner en fijne collega.

 

Jij hebt:

  • HBO of WO werk- en denkniveau (bijv. Bedrijfskunde)
  • Ervaring bij een havenbedrijf, luchthaven of overheid is een pré
  • De vaardigheden om een goed, warm netwerk op te bouwen en te onderhouden
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

 

Jij bent:

  • Open, enthousiast en een verbinder
  • Een krachtige persoonlijkheid
  • Communicatief sterk en sociaal vaardig
  • Politiek sensitief
  • Pro-actief, denkt in kansen en mogelijkheden, pakt zaken op en gaat op pad

 

 Wij bieden

  • Een uitdagende en zelfstandige functie binnen een dynamische organisatie
  • Ruimte voor persoonlijke- en professionele ontwikkeling
  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden:
    • Een contract voor, in eerste instantie, 1 jaar met uitzicht op vast dienstverband
    • Een salaris in schaal 11 of 12: € 4.549,- – € 6.750,- (afhankelijk van je kennis en ervaring)
    • 13e maand (=resultaatsafhankelijke uitkering)
    • 20 vakantiedagen (o.b.v. 36 uur per week)
    • Reiskostenvergoeding woon-werkverkeer van €0,21 per km
    • Pensioen ABP
  • Thuiswerkmogelijkheden (in overleg)

 

Heb je vragen of wil je direct solliciteren?

Beiden kan! Neem gerust contact op met:

Lianne Scholtissen: scholtissen@queenfishers.nl | 06-13 23 60 09

Bianka Bijsterveld: bijsterveld@queenfishers.nl | 06-42 30 26 37

 

Post a Comment